Jdi na obsah Jdi na menu
 


NÁRODY

 

Manuál na budovy bude ještě doplněn o pivovar a napajedlo koní

 

V Travianu existují tři různé národy: Římané, Galové a Germáni. Každý národ má své výhody i nevýhody a také vojenské jednotky se mezi národy podstatně liší. Proto je důležité si na začátku hry důkladně rozmyslet, který národ si vybrat. Měl by odpovídat tvému hernímu stylu.

ŘímanéŘímské impérium je nejjednodušší pro ty, kteří s Travianem začínají. Římané jsou jedineční pro svůj nesmírně vyspělý společenský a technický systém. Díky tomu jsou opravdoví znalci ve stavební politice a jejich vojska patří k elitě Travianu.
Jejich obrana i útok jsou na relativně dobré úrovni, ale dosáhnout toho stojí dlouhý a drahý výcvik. Jejich pěší jednotky se staly legendou, zatímco schopnost obrany proti jezdeckým jednotkám mají Římané ze všech kmenů nejnižší.
Římané jsou ideální pro začátečníky a pro ty, kteří si ještě nejsou jisti, jaký způsob herního stylu si vybrat.

 
Římské vojsko
  Síla útoku Obrana proti pěchotě Obrana proti jezdeckým jednotkám Dřevo Hlína Železo Obilí Rychlost
Legionář 40 35 50 120 100 180 40 6
Pretorián 30 65 35 100 130 160 70 5
Imperián 70 40 25 150 160 210 80 7
Equites Legáti 0 20 10 140 160 20 40 16
Equites Imperatoris 120 65 50 550 440 320 100 14
Equites Caesaris 180 80 105 550 640 800 180 10
Římanské beranidlo 60 30 75 900 360 500 70 4
Ohnivý katapult 75 60 10 950 1350 600 90 3
Senátor 50 40 30 30750 27200 45000 37500 4
Osadník 0 80 80 5800 5300 7200 5500 5

Zvláštní znaky
  • Surovinová pole a budovy se mohou stavět zároveň
  • Hradby zajišťují efektivnější obranu
  • Obchodníci nesou 500 surovin (rychlost: 16 polí/hod.)
  • Neobvykle silné pěší jednotky, průměrná jízdní pěchota
  • Výcvik jednotek je časově náročný a drahý

GalovéGalové jsou nejmírumilovnější národ. Jejich jednotky jsou dobře vycvičené v obranné taktice, zato jejich útočná síla je podstatně slabší než u ostatních kmenů. Galové jsou rození jezdci. Jejich koně se proslavili svou hbitostí, která jim umožňuje rychle se pohybovat a překvapit tak své nepřátele.

Tento národ má výjimečné obranné schopnosti, ale ani ofensivní způsob hry není vyloučen. To vám umožní taktizovat. Otevírá se široká škála válečných strategií: útočná nebo obranná taktika, být samotářem nebo naopak pomáhat ve stavu nouze, mít základnu v pěší nebo v jízdní pěchotě, být usedlíkem nebo dobyvatelem. Cokoliv, co může uskutečnit zkušený hráč ale i začátečník!


Galské vojsko
  Síla útoku Obrana proti pěchotě Obrana proti jezdeckým jednotkám Dřevo Hlína Železo Obilí Rychlost
Falanga 15 40 50 100 130 55 30 7
Šermíř 65 35 20 140 150 185 60 6
Slídič 0 20 10 170 150 20 40 17
Theutates Blesk 90 25 40 350 450 230 60 19
Druid jezdec 45 115 55 360 330 280 120 16
Haeduan 140 50 165 500 620 675 170 13
Dřevěné beranidlo 50 30 105 950 555 330 75 4
Válečný katapult 70 45 10 960 1450 630 90 3
Náčelník 40 50 50 30750 45400 31000 37500 5
Osadník 0 80 80 5500 7000 5300 4900 5

Zvláštní znaky
  • Výhoda rychlosti: nejrychlejší vojenské jednotky ve hře
  • Palisáda zajišťuje průměrnou obranu
  • Obchodníci nesou 750 surovin (rychlost: 24 polí/hod.)
  • Dvojnásobná kapacita Úkrytu (ochrana proti nájezdům)
  • Drahé zbraně
  • Levní osadníci

GermániGermáni jsou nejofenzívnější ze všech národů. Germánští válečníci se stali noční můrou pro všechny, kteří se děsí jejich zběsilé bitevní zuřivosti. Pohybují se v tlupách a potulujíc se zemí drancují vše, co jim přijde pod ruku. Ze smrti nemají strach.

Germáni postrádají vojenskou disciplínu Galů a Římanů, jsou proto pomalejší a slabší než ostatní vojáci. Pro ofenzivně zaměřené a zkušené hráče jsou Germáni ta pravá volba!


 
Germánské vojsko
  Síla útoku Obrana proti pěchotě Obrana proti jezdeckým jednotkám Dřevo Hlína Železo Obilí Rychlost
Pálkař 40 20 5 95 75 40 40 7
Oštěpař 10 35 60 145 70 85 40 7
Sekerník 60 30 30 130 120 170 70 6
Zvěd 0 10 5 160 100 50 50 9
Rytíř 55 100 40 370 270 290 75 10
Teuton jezdec 150 50 75 450 515 480 80 9
Germánské beranidlo 65 30 80 1000 300 350 70 4
Katapult 50 60 10 900 1200 600 60 3
Kmenový vůdce 40 60 40 35500 26600 25000 27200 4
Osadník 10 80 80 7200 5500 5800 6500 5

Zvláštní znaky
  • Výhoda při loupeži: Úkryty nepřátel mohou skrýt jen 2/3 surovin
  • Hradby jsou téměř nedobytné, ale poskytují jen malou obranu
  • Obchodníci nesou 1000 surovin (rychlost: 12 polí/hod.)
  • Nesmírně levné a rychlé vojsko s největší nosnou kapacitou
  • Slabí v obraně

 

BUDOVY

Na začátku hry by si každý měl vybudovat pevné ekonomické zázemí. K tomu je potřeba zvyšovat úrovně všech 18 polí se surovinami. Pole se dělí do čtyř typů: dřevorubcovo pole, hliněný důl, železný důl a obilné pole. Kliknutím na konkrétní pole získáš další informace o jeho možném rozšíření.

S postupem hry se budovy budou stávat stále důležitějšími. K postavení nové budovy klikni na prázdné místo označené zeleným kroužkem a otevře se seznam budov, které je možné v danou chvíli postavit.

Některé budovy však můžeš postavit až později, protože jejich požadavkem je nejprve dokončení budovy jiné.

Hlavní budova


Hlavní budova

 

V hlavní budově bydlí stavitelé vesnice. Čím vyšší úroveň, tím rychleji stavíte nebo zvyšujete úrovně budov ve vesnici.


Výhody národů:
Římané: Budovy a surovinová pole se mohou stavět zároveň.

Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo70 | Hlína40 | Železo60 | Obilí20 | Spotřeba obilí2 | 0:33:20

Požadavky:
žádné

Sklad surovin


Sklad surovin

 

Dříví, hlína a železo se hromadí ve skladu. Čím vyšší úroveň, tím vyšší je kapacita skladu. Na úrovni 20 pak můžeš postavit další přídavné sklady.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo130 | Hlína160 | Železo90 | Obilí40 | Spotřeba obilí1 | 0:33:20

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 1

Sýpka


Sýpka

 

Obilí sklizené na polích se skladuje v sýpce. Čím vyšší úroveň, tím je větší její kapacita. Na úrovni 20 pak můžeš postavit další přídavné sýpky.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo80 | Hlína100 | Železo70 | Obilí20 | Spotřeba obilí1 | 0:26:40

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 1

Úkryt


V případě, že je vesnice napadena, můžeš schovat část surovin v úkrytu. Tyto suroviny pak nemohou útočníci ukrást. Úroveň 1 zajistí, že 100 od každé suroviny bude ukryto před nájezdy. Na úrovni 10 pak můžeš postavit další přídavné úkryty.


Výhody národů:

ÚkrytGalové: Úkryt má dvojnásobnou kapacitu
Germáni: Úkryty nepřátel chrání pouze 66% své běžné kapacity


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo40 | Hlína50 | Železo30 | Obilí10 | Spotřeba obilí0 | 0:12:30

Požadavky:
žádné

Ambasáda


Ambasáda

 

Abys mohl/a vstoupit do aliance, potřebuješ ambasádu. Na úrovni 3 můžeš založit vlastní alianci. Každá další úroveň ambasády pak zvyšuje členskou kapacitu o číslo tři.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo180 | Hlína130 | Železo150 | Obilí80 | Spotřeba obilí3 | 0:33:20

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 1

Shromaždiště


Shromaždiště

 

Na shromaždišti dáváš rozkazy svým vojákům a můžeš tu také rozeznat původ přicházejících útočníků. Shromaždiště může být postaveno pouze na určeném místě ve středu vesnice (kousek od postaviček). Čím vyšší úroveň, tím více si můžeš vybrat cílů pro útoky s katapulty.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo110 | Hlína160 | Železo90 | Obilí70 | Spotřeba obilí1 | 0:33:20

Požadavky:
žádné

Tržiště


Tržiště

 

Na tržišti můžeš posílat suroviny nebo s nimi obchodovat. Čím vyšší úroveň, tím více je k dispozici obchodníků, kteří nesou dané množství surovin.


Výhody národů:
Římané: Obchodníci nesou 500 surovin. Rychlost: 16 polí/hod.
Germáni: Obchodníci nesou 1000 surovin. 12 polí/hod.
Galové: Obchodníci nesou 750 surovin. 24 polí/hod.

Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo80 | Hlína70 | Železo120 | Obilí70 | Spotřeba obilí4 | 0:30:00

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 3, Sklad surovin úroveň 1, Sýpka úroveň 1

Kasárny


Kasárny

Všichni pěší vojáci jsou vycvičováni v kasárnách. Čím vyšší úroveň, tím rychleji je vojsko vycvičováno.

Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo210 | Hlína140 | Železo260 | Obilí120 | Spotřeba obilí4 | 0:33:20

Požadavky:
Shromaždiště úroveň 1, Hlavní budova úroveň 3

Stáje


Stáje

Všechny jezdecké jednotky jsou cvičeny ve stájích. Čím vyšší úroveň, tím rychleji je vojsko cvičeno.

Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo260 | Hlína140 | Železo220 | Obilí100 | Spotřeba obilí5 | 0:36:40

Požadavky:
Kovárna úroveň 3, Akademie úroveň 5

Dílna


Dílna

 

Zbraně jako katapulty a beranidla se vyrábějí v dílně. Čím vyšší úroveň, tím rychleji jsou zbraně vyráběny.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo460 | Hlína510 | Železo600 | Obilí320 | Spotřeba obilí3 | 0:50:00

Požadavky:
Akademie úroveň 10, Hlavní budova úroveň 5

Akademie


Akademie

 

Akademie je místo, kde se vyvíjejí nové typy vojáků (každý nový druh je nutné nejprve vyvinout v Akademii a teprve potom v Kasárnách nebo Stájích vycvičit).


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo220 | Hlína160 | Železo90 | Obilí40 | Spotřeba obilí4 | 0:33:20

Požadavky:
Kasárny úroveň 3, Hlavní budova úroveň 3

Kovárna


Kovárna

 

V tavných pecích Kovárny se zdokonalují zbraně vojáků. Čím vyšší úroveň, tím kvalitnější zbraně se zde vyrábí.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo170 | Hlína200 | Železo380 | Obilí130 | Spotřeba obilí4 | 0:33:20

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 3, Akademie úroveň 3

Zbrojnice


Zbrojnice

 

V tavných pecích Zbrojnice se zdokonaluje brnění vojáků. Čím vyšší úroveň, tím kvalitnější brnění se zde vyrábí.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo130 | Hlína210 | Železo410 | Obilí130 | Spotřeba obilí4 | 0:33:20

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 3, Akademie úroveň 1

Palác


Palác
V Paláci žije král. Vesnice, ve které stojí Palác úrovně 10, se po potvrzení stává hlavní vesnicí. Hlavní vesnice nemůže být dobyta.

Pouze v hlavní vesnici může být postaven Kameník a surovinová pole s úrovní vyšší než 10.

Na úrovni 10, 15 a 20 mohou být vycvičeni 3 osadníci nebo správce (Senátor, Náčelník, Vůdce).


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo550 | Hlína800 | Železo750 | Obilí250 | Spotřeba obilí1 | 1:23:20

Požadavky:
Ambasáda úroveň 1, Hlavní budova úroveň 5, Rezidence

Rezidence


Rezidence
Rezidence je malý palác, kde při návštěvě přebývá král/ovna. Stojí-li rezidence nebo palác, nemůže být vesnice dobyta. K dobytí vesnice je nejprve potřeba zničit katapulty rezidenci nebo palác.

Na úrovni 10 a 20 mohou být vycvičeni 3 osadníci nebo správce (Senátor, Velitel, Vůdce).


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo580 | Hlína460 | Železo350 | Obilí180 | Spotřeba obilí1 | 0:33:20

Požadavky:
Hlavní budova úroveň 5, Palác

Obchodní kancelář


Obchodní kancelář
V Obchodní kanceláři se zdokonalují povozy obchodníků. Čím vyšší úroveň, tím je větší nosná kapacita obchodníků.

Každá úroveň zvyšuje kapacitu o 10%. Na úrovni 20 unese obchodník třikrát tak velké množství než na začátku.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo1400 | Hlína1330 | Železo1200 | Obilí400 | Spotřeba obilí3 | 0:50:00

Požadavky:
Tržiště úroveň 20, Stáje úroveň 10

Turnajové hřiště


Turnajové hřiště
Na turnajových hřištích zlepšuje vojsko svoji odolnost. Díky tomu dokáže pak ujít dlouhou vzdálenost za kratší dobu.
Čím větší úroveň, tím rychlejší (1 úroveň = o 10% rychlejší) jsou tvoji vojáci od vzdálenosti 30 polí.


Náklady a doba stavby při úrovni 1:
Dřevo1750 | Hlína2250 | Železo1530 | Obilí240 | Spotřeba obilí1 | 0:58:20

Požadavky:
Shromaždiště úroveň 15

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kuř

(-----, 22. 2. 2009 21:17)

sry ja nejsem čnělka podepsal jsem se špatně

chujové

(čnělka, 22. 2. 2009 21:16)

vy zmrdi vymrdaný je to odporný lehce jsem se na vás hacknul.... koukněte se na moje stránky